Zeeklassen

Dag 4

We hielden vandaag een laddercompetitie op het strand.

‘s Middag werden we verrast door een bezoek van juf Marleen met veeeeel post, leuke knutsels en lekkers van de thuisblijvers!

Na de middag trokken we terug richting zee want vandaag was het echt top-weer! Daar speelden we met de hele groep zeeslag.

Als kers op de taart kwam boer Berten op bezoek en genoot hij mee van onze bonte avond.

Schol en tot morgen.

Foto’s bonte avond:

Dag 3

Na het ontbijt vanmorgen trokken we naar het strand voor enkele buitenlesjes.

• schelpen determineren
  • ontstaan van de duinen
  • onze huidige kustlijn
  • muzieklesje

In de namiddag namen we de kusttram naar de Doornpanne, een natuurgebied in Koksijde waar we een gegidste wandeling deden.

Vanavond trekken we nog even terug de duinen in voor het piratenspel ….ssssssppppppppppppaaaaannnnnnnneeeeeeeeennnnnnddddddd!

Dag 2

Dag 1

Koksijde dag 1

De weergoden waren ons vandaag niet goed gezind…maar daar lieten we ons niet door ontmoedigen. Met de bus naar Oostende, picknick opgegeten en we vlogen er onmiddellijk in. Beurtelings kregen we een kaart en gidsten we onze klasgenoten naar een Oostendse bezienswaardigheid. Op die plek aangekomen konden we een envelop openen met nog enkele leuke weetjes. Onderweg proefden we natuurlijk ook heerlijke zeeslakken…en sloeg een visser zijn vangst dood 😉

Vervolgens naar het Reigersnest. Een mooi hotel met toffe kamers. We installeerden ons en mochten aanschuiven voor een heerlijk avondmaal (met Tompoes!!!!).

Tot slot gingen we met onze zaklampen nog op zoek naar schelpen bij een erg donkere zee. Kortom een eerste dag vol leuke momenten en avontuur.